Monday, December 14, 2015

Tahniah

Assalamualaikum, Sekalung tahniah diucapkan kepada semua calon pt3 2015 terutama anak-anak Millenium Batch a.k.a. Miletch. Tahniah kepada siapa yang dapat 11A tu.huhu. Untunglah melepasi target sekolah. Bangga cikgu-cikgu, mak ayah. Tahun ni sekolah aku 11 orang dapat 11A. Memang dah melepasi target tu. Apa-apa keputusan pun syukur kerana keputusan yang kita dapat tu adalah yang terbaik buat kita. Yang penting dah usaha.

muka-muka 11A dan 10 A

Sunday, December 13, 2015

Help me


Assalamualaikum,semalam aku balik kampung. Hari ni dah balik Kl dah. Dekat kampung memang pishang teramat.Punyalah plan nak siapkan akaun tapi,makin bertambah stress. Aku rasa nak menangis, menjerit semua ada.

Imbangan duga aku tak seimbang.Dahlah Selasa ni nak kena hantar.Hua.... Rasa macam nak pergi ke satu tempat terpencil lepastu bila keluar je berlaku satu keajaiban akaun aku dah siap.(berangan je lebih). 

Tuesday, December 08, 2015

Hari yang memenatkan.

Assalamualaikum. Kali ini aku nak cerita kisah pagi tadi. Pgi tadi aku ada jamuan kelas di Taman KLCC. Ramai juga yang datang dalam 15 orang ahli kelas, Ustaz Ihsan dengan adik-adik yang kawan-kawan aku bawa. Jamuan ini style 'potluck'. Jadi, setiap sorang bawa makanan dan dikongsi bersama. Aku bawa bihun. Aku datang ke KLCC ni dengan LRT. Pergi dengan Ezryn dan Aisyshah. 

Mula-mula, kitorang jumpa dekat TBS. Kemudian pergi sama-sama ke KLCC. Lama juga perjalanan kami ni. Jenuh kami mencari ahli kelas yang lain. Dahlah dengan kasut aku yang dah nazak tu. Tercabut-cabut kasut aku tu.

Monday, November 30, 2015

Adni the wasathiyah

Assalamualaikum. Adni the wasathiyah..kelas yang sarat dengan memori. Itulah kelas aku. Aku kelas 4 Adni. Guru kelas aku ustaz Ihsan. Ustaz ni ajar subjek tauhid feqah. Ketua kelas aku Alif Imran. Penolong dia Hanis Mahira. Setiausaha Ezryn. Bendahari Atiqah Hanisah.Ketua keceriaan Atiqah Ahir. Sebenarnya Lyana tapi bila dia pindah dia minta Atiqah ganti tempat dia. Ketua kebersihan pula Shakir.

Sekarang biar aku ceritakan satu persatu memori 2015.

Smile...

Assalamualaikum,
Apa khabar sahabat sekalian? Apa khabar iman? Harap semuanya berada dalam keadaan yang baik.

Ayuh kita mulakan pagi hari kita dengan sebuah senyuman. Ia mampu memberikan aura positif di dalam tubuh badan kita. 

Sunday, November 29, 2015

Come on guys!




 Assalamualaikum, Allah itu Maha Penyayang kan? Banyak sugguh nikmat yang telah Dia beri kepada kita.Namun, sayang seribu kali sayang kita dengan begitu mudahnya melupakan-Nya. Kita sering ingkar arahan-Nya. Larangan-Nya bukan dijauhi malah makin kita dekati. 

Sahabat, dunia ini adalah persinggahan buat kita. Di sinilah tempat untuk kita bercucuk tanam mengumpul amalan sebagai bekalan di akhirat sana.

Thursday, November 26, 2015

Al-lail

Assalamualaikum,

Kalau ketiga-tiga perkara ini telah dipegang teguh, lalu diberilah jaminan atau janji oleh Tuhan: "maka sesungguhnya Kami akan memberikannya kemudahan untuk mendapat kesenangan (syurga)".
{al-lail:7}

Umm... apa tiga perkara itu ye? Jom sama-sama kita lihat:

Tuesday, September 22, 2015

Buatmu


Sahabat
Terima kasih kerna hadir dalam hidupku
Hadirmu membawa sinar
Menjadi sebahagian cerita hidupku

Sahabat
Aku tahu aku banyak menyakitimu
Aku tahu aku tak sempurna
Maafilah daku

Maafkan Daku



Andai waktu bisa diputarkan
Akanku manfaatkannya

Andai aku bisa mengerti
Akan aku hargaimu

Monday, September 21, 2015

Berubah


Assalamualaikum.Berubah.Semua manusia ingin berubah.Tapi perubahan yang ingin kita lakukan itu adakah membawa ke arah kebaikan atau kejahatan.Mengapa kita masih memilih jalan yang salah meski kita tahu jalan yang benar?

Penat


Assalamualaikum.Alhamdulillah.Akhirnya diri ini diberi peluang untuk menulis.Hati....Susahkan nak jaga hati?Diri perlu kuat untuk mujahadah.Semakin ku kenal dunia ini semakin banyak dugaan.Aku merasakan tahun inilah yang paling banyak dugaan berbanding tahun-tahun sebelum ini.

Monday, June 08, 2015

oh sahabat...


Assalamualaikum.Setiap dari kita mesti ada kawan kan?Tak kisahlah kawan baik ke,sahabat ke, and what so everlah.Dan dalam masa yang sama juga kita adalah seorang kawan.Sedarkah kita?

my tumblr

Assalamualaikum.Sebernanya dah lama dah buat tumblr ni tapi sebelum ni tak berapa rajin untuk membukanya dan post.Jadi hari ini saya menjadi rajin untuk membukanya dan ada post yang baru.Post yang hari ini semuanya gambar yang saya baru edit hari ini.

yes.I can!


Assalamualaikum.siapa kata nak berubah itu senang?Susah kan?Jalan mujahadah itu memanglah pahit tapi hasilnya nanti sangatlah nikmat.Tak nak ke?

just some words


Assalamualaikum.Unikkan kehidupan ni.Semakin kenal dunia ini semakin banyak perkara yang dipelajari.Hakikatnya semakin banyak yang tidak diketahui.

Saturday, June 06, 2015

Nikmat oh nikmat!


Assalamualaikum.Ramadhan semakin menjelma.Apakah kita akan dapat menyambut Ramadhan kali ini?Ajal tidak mengira usia.

Saturday, May 02, 2015

Prank tak menjadi


Assalamualaikum.Hari Jumaat yang lalu tak ingat berapa hari bulan,kelas saya merancang untuk membuat prank untuk guru kelas kami,ustaz Ihsan.Malam tu punyalah kami rancang bagai.

Friendship


Assalamualaikum.A long time I did not write any entry.About a month I did not coming back to home.Along that time many things had happen.

Saturday, March 21, 2015

Oh nombor!


Assalamualaikum.Alhamdulillah akhirnya ujian penilaian 1 berjaya ditempuhi.Keputusannya pun dah tahu.Tapi masih ada lagi 5 subjek yang belum tahu keputusannya.Alhamdulillah keputusan peperiksaan kali ini memberansangkan.Yang paling teruk sekali markah english.

Thursday, March 19, 2015

Orang Bijak


Orang bijak
Sering diertikan dengan orang yang cemerlang pelajarannya
Mereka terlupa
Erti sebenar orang bijak

Cinta


Cinta
Satu kalimah yang suci
Namun kesuciannya itu telah dinodai

Wednesday, March 18, 2015

Gadis



Gadis
Dirimu sungguh berharga
Harga dirimu tidak ternilai

Cerpen pertamaku.

    


  ‘Hai buat apa?’

     Aku menekan punat hantar.Sudah menjadi rutin harianku untuk berbalas mesej dan surat bersama si dia.Perbuatan ini menjadi rutin harianku sejak sebulan yang lalu.Status diriku juga telah berubah.Seorang yang berstatus single telah berubah menjadi status in relationship with Aril.Segalanya bermula sebulan yang lalu.

Saturday, February 28, 2015

I'm sorry


Assalamualaikum.For a long time I didn't write entry.About a month.I'm so sorry.I'm a little bite busy last this.Last holiday,I have a little problem with internet.Futhermore,Now I'm in examination mode.We are facing examination from 23 February until 5 March.

Kehilangan II


Assalamualaikum.Tak sangka Februari sudah sampai ke penghujungnya.Kali ini saya nak sambung entry kehilangan beberapa hari yang lalu.Kali ini kisah pelajar putera.

Sunday, February 01, 2015

Kehilangan


Assalamualaikum.Sebulan sudah berlalu.Dalam sebulan ini saya telah kehilangan 2 orang ahli titanium batch iaitu Batrisyia Omar dan Lyana.

Friday, January 09, 2015

Amanah vs Larangan

Assalamualaikum.Kita bersua kembali.Dah lama rasanya tangan ini tidak menari-nari di atas papan kekunci laptop ini.Nampaknya harinya sudah semakin hampir.Hari apa?Hari untuk pulang ke asrama.

Saturday, January 03, 2015

12 golongan yang didoakan malaikat

1.Orang yang tidur dalam keadaan berwuduk
2.Orang yang sedang menunggu masuk waktu solat
3.Orang yang berada di saf hadapan
4.Orang yang menyambung saf solat berjemaah

10 sebab doa ditolak


1.Kamu kenal Allah tapi kamu tak tunaikan haknya
2.Kamu membaca al-quran tapi kamu tak amalkan isi kandungannya
3.Mengaku ibkis musuh kamu tapi kamu buat apa yang dia suka
4.Mengaku cinta nabi tapi tinggalkan ajaran dan sunnahnya

Kisah bermula

Assalamualaikum.Nampaknya 2015 sudah menjelma.Semoga tahun 2015 ini akan menjadi tahun yang lebih baik dari tahun sebelum ini.Umur kita pun makin meningkat.Ingatlah bahawa ajal itu semakin menghampiri kita.Ajal itu tidak kira tua atau muda.Sekiranya sudah tiba masanya ia pasti datang.Tidak terlewat mahupun cepat walaupun sesaat.

Thursday, January 01, 2015

Tips Belajar


1.Minum kopi
2.Makan coklat
3.Sediakan highlight atau pen warna-warni banyak-banyak
-->